עד 7 ימי עסקים למשלוח (97% מהמשלוחים מגיעים תוך יומיים) יתכנו עיכובים בעקבות עומסי החג

בולמי זעזועים לרכב...בשביל מה צריך אותם בכלל?

ראשי חלקי חילוף לרכב בלוג בולמי זעזועים לרכב...בשביל מה צריך אותם בכלל?
  • בולם זעזועים כשמו כן הוא, הרכב נתון כל הזמן ללחצים וכוחות אשר מופעלים עליו מכיוון הכביש, מעבר לצמיגים אשר אחראים באופן ישיר על מגע הרכב עם הכביש ועל שיכוך הזעזועים הראשוני, בולם הזעזועים סופג את הזעזועים מכיוון הכביש ודואג לקצר את מחזור הקפיצה של הקפיץ ברכב על מנת שהרכב לא יאבד אחיזה עם הכביש.

    WhatsApp Image 2018-07-12 at 18.30.41

    בולמי הזעזועים אינם נושאים את משקל הרכב כמו שאנשים חושבים בדרך כלל, לביצוע המשימה הזאת נועדו המתלים והקפיצים, בבדיקות מעבדה רבות של מנהל הרכב הגרמני הוכח כי בולם לא תקין מגדיל את מרחק הבלימה באופן משמעותי, פוגע בפעולת ההיגוי ואחיזת הכביש עד כדי מצב של איבוד שליטה.

    הבולם בעצם אמור לספוג את תנועת הקפיץ ולשכך אותה, כאשר מופעל לחץ על הקפיץ ומשוחרר הקפיץ באופן טבעי מתכווץ ומשתחרר כמה פעמים בתנועת מחזורית הולכת וקטנה, הפחתת התנועה המחזורית הזאת בעצם שומרת עלינו על הכביש ועל יציבות הרכב, בקיצור בולמי זעזועים הם חלק בטיחותי מהמעלה הראשונה שאין לזלזל בו ולהזניח את מצבו.

    אז איך בודקים את בולמי הזעזועים?

    ובכן לנהג הרגיל ישנן כמה דרכים לבדוק בעצמו על אף שבדיקה מדויקת ניתן לבצע אך ורק במוסך או במכון פרונט מקצועי...

    בדיקה בנהיגה היא אפשרות אחת, נהיגה בסיבובים חדים יכולה לתת אינדיקציה על רמת האחיזה של הרכב בכביש, כמובן שיש לוודא כי הצמיגים תקינים לפני ביצוע הבדיקה.

    בדיקה נוספת שאפשר לבצע בבית היא בדיקה חזותית, על ידי התכופפות ומבט לתוך בית הבולם מאחורי כנף הרכב ניתן לראות עם ישנה נזילה מהבולם.

    דרך נוספת היא לנדנד את הרכב ופה אפשר לקבל שתי אינדיקציות , האחת אם הרכב ממשיך להתנדנד אז הבולם לא משכך את תנודת הקפיץ, השנייה היא אם הרכב לא זז בכלל ויכול להיות שהבולם תפוס .

    למה לא בודקים לי את בולמי הזעזועים במוסך או בטסט כל שנה?

    התשובה פשוטה מאוד, לבדיקת בולמים מקצועית ואמינה יש לפרק אותם ולמדוד את האפקטיביות שלהם, במוסך או בטסט מבצעים את הבדיקות שאתם יכולים גם לבצע לבד עם מעט ידע טכני, מובן גם שאין סיכוי שתסכימו לשלם על בדיקה כזאת מורכבת ויקרה ולכן הנושא מוזנח ולא מטופל כראוי בשוק הישראלי ובכלל.

    מעבר לסכנה והפגיעה ביכולות האחיזה של הרכב, בולם לא תקין יאיץ באופן ניכר את הבלאי של תושבות המנוע והגיר וכל התותבים הנמצאים במתלה, כמו כן זעזועים רבים ללא שיכוך יביאו את מסרק ההגה שלכם לסוף חייו מהר מאוד.

    אז מה השורה התחתונה לגבי בולמי זעזועים לרכב?

    פשוט עושים כלל ועומדים בו, בבדיקות שנעשו בולמי זעזועים בנסיעה סבירה בכביש איכותי מחזיקים מעמד בין 4-5 שנים בממוצע ובין ל 100-120 אלף קילומטרים, הגעת ליעד ? פשוט תחליף בולמי זעזועים! הזול עולה בסופו של דבר ביוקר וכמובן שלחייכם ובטיחותכם אין מחיר.

פורסם 11 ביולי 2018

ע"י כתב המערכת

רוצים לקבל ישירות למייל?

טלפון whatsapp 1 חזרה מעלה
X

בחר את הרכב שלך

  • שדה חובה 1
  • שדה חובה 2
  • שדה חובה 3
  • שדה חובה 4
  • 5
  • נקה שדות